miercuri, 24 noiembrie 2010

RECOVER jurnal de giulesti

Esti mamica? intra sa povestim!
June 20, 2010 In: esti mamica? intra sa povestim!





Buna ziua tuturor!

Astazi – zi de odihna pentru unele dintre noi – pentru altele poate zi de piata, curatenie etc mi-a venit o idee: sa deschid un topic pentru doamnele din Giulesti care acceseaza jurnalul nostru. Tocmai am stat de vorba cu cateva mamici care nu au inteles inca prea multe despre ce e si mai ales de ce exista JURNAL DE GIULESTI. Se intrebau ce are cartierul asta asa de special de are propria sa publicatie? – Faptul ca cineva s-a gandit sa creeze una, le-am raspuns . Pana la urma ne-am bucurat cu toate de un asa spatiu (aflat inca la inceputurile lui) si ne-am hotarat sa accesam macar o data pe saptamana topicul acesta; pentru a cauta (oferi) idei practice in gospodarie, retete culinare, jocuri pentru copii, alte sfaturi, curiozitati….

Speram sa ne tinem de cuvant…

Pana atunci, mamici si cei mici, sa ne amuzam de una din povestile lui Nica

LA CIRESE





22 Responses to Esti mamica? intra sa povestim!


Daniela

June 21st, 2010 at 10:52 am

Mi-a picat in mana o carte deosebit de valoroasa care trateaza un subiect la fel de valoros: relatia parinti – copii. Pentru mamele interesate, o sa selectez ce mi s-a parut mie ca adesea neglijam in relatia mea cu copiii.

- parintii trebuie sa se ingrijeasca (alaturi de nevoile fiziologice) si de trebuintele sufletesti ale copiilor. Se cere intelepciune pentru intrebuintarea mijloacelor potrivite in a vindeca unui suflet ranit. Copiii trec prin stari sufletesti de o maniera la fel de serioasa ca si adultii (poate mult mai serioasa, data fiind sensibilitatea si lipsa lor de experienta de viata).
- cand parintii sunt iritati sau vorbesc pe un ton care provoaca dispozitie proasta (chiar manie) copiilor, aceste stari se transmit celor mici si ii observam reactionand si ei la fel; in aceste situatii parintii dau vina tot pe copii, acuzandu-i de neascultare si lipsa de repsect.
- in loc sa ii roage cu amabilitate pe copiii lor sa faca un lucru, parintii le poruncesc pe un ton certaret, avand deja pe buzele lor o mustrare pe care copiii nu au meritat-o. Acest lucru distruge incet incet in sufletele copiilor voia buna si placerea de a ajuta in gospodarie (sau, mai rau, nu vor mai dori prezenta parintilor cautand sa-si exprime sentimentele in afara caminului).
- daca familia ar fi mai apropiata, cautand sa-i atraga pe copii – manifestand intelegere cand gresesc, explicandu-le si sfatuindu-i cu simpatie, acestea ar creiona asupra cercului familiei un farmec ce ar indeparta orice umbra si ar aduce bucurie si seninatate in ochisorii lor inocenti.



antonia

June 21st, 2010 at 9:58 pm

Buna mamici de pitici,

Copilul meu e f rasfatat, cred. vrea ca tot ce se intampla sa fie pe placul lui. cu niciun chip nu reusesc sa il conving ca in viata lucrurile stau si altfel decat cum ii plac lui.
ce sfat imi dati, mamici? voi cum procedati cu puii vostri care au vointa puternica?



Daniela

June 23rd, 2010 at 12:29 pm

cati ani are copilul tau, Antonia?



daniela durama

June 23rd, 2010 at 6:53 pm

De cateva zile am dat curs provocarii de a gati fara foc si, credeti-ma, parca traiesc la alte dimensiuni. Nu am crezut ca pot sa experimentez atata…. NOU. Ce-i drept, emotiile sunt pe masura pentru ca, va dati seama, totul trebuie sa aiba gust, sa arate bine dar sa fie si satios (macar 2-3 ore sa tina de foame). Am studiat cam tot ce se poate pe net, am vorbit cu diverse persoane, adepte ale acestei diete, si imi dau seama ca mai am muuuuuuuuuuuuuuuuuult de invatat si stricat (recunosc, vreo doua combinaii le-am aruncat pentru ca erau cam…. nemancabile ). In cel mai scurt timp voi posta atat retete cat si fotografii. Sa vada poporul ce mananca cei care vor sa traiasca 200 de ani …. poate ca unele mamici ar fi curioase sa incerce…



daniela durama

June 23rd, 2010 at 8:41 pm

1. sos de rosii cu toate ingredientele, in stare cruda: rosii (se pun si rosii uscate la soare care sunt mai consistente si au un gust f bun), usturoi, sare de mare, ulei de masline, busuioc. Toate acestea se mixeaza cu blenderul. E delicios. Cantitatile sunt lasate la aprecierea fiecaruia, dupa gust.



daniela durama

June 23rd, 2010 at 8:48 pm

2. salata cu ce ai prin frigider/gradina cu toate ingredientele in stare cruda: o mana de boabe de mazare, ~ 10 pastai foarte tinere de fasole, 2-3 frunzulite de telina, 6-7 buc ciuperci champignon marime medie, 1/4 varza, sare de mare, 4-5 linguri de maioneza facuta dintr-un ou crud, ulei de masline si lamaie. Mi-a placut mult. Incercati-o si voi!



daniela durama

June 24th, 2010 at 2:21 pm

Astazi am facut un pas important in dieta fara foc, am si poze, se cere deci sa deschid o sectiune noua pt a vi le arata. Sa ne mutam deci la “Hrana sanatoasa, fara foc”



mada mama mariei

June 24th, 2010 at 10:32 pm

Buna Danule,

Uite ca am intrat in sfarsit pe pagina asta si ca sa vezi chiar e interesanta , are un aer fresh , libertin si revigorant , ce mai exact ca si tine (ce zice te-am laudat suficient lol) Dupa cum ti-am promis o sa incerc sa intru saptamanal sa iti scriu cate ceva , mai ales retete minunate si simple de PASTE . Din calatoriile mele putine, multe , am invatat retete usoare si gustoase . Astazi o sa scriu o reteta simpla , ce poate fi folosita atat ca si antreu cat si ca fel principal . Ce are special:
-este usor de pregatit
-este gustoasa
- creaza dependenta ( nu te poti opri la o farfurie)

1. De ce avem nevoie pt 6 portii :
- paste ( eu prefer penele , se pot folosi si melcisori) 1 pg de 500 gr ( pret 3 lei)
-3 cepe rosii potrivite (pret 2 lei)
-250 gr maioneza (pret 4 lei)
-1 ardei iute ( 1 leu , e bun si cel care nu pisca tare )
-150 gr porumb fiert , conserva (pret 2.5 lei)
-sare,1 lg de ulei, piper negru macinat 1 lingurita .

2. Mod de lucru :
-se fierbe apa in clocot se adauga un praf de sare si se pun pastele la fiert, dureaza cca 10 min , se scot si se spala cu para rece pana sunt reci .
-se toaca foarte marunt ceapa si ardeiule iute (care sa nu fie chiar f iute )
-se ia un bol mare sau chiar oala in care s-au fiert pastele si se ameste cu cepa taiata si ardei , maioneza , sare , piper ( fara mila), porumbul se spala si se adauga si el .

Se servesc reci (cca 15 min la frigider acoperite cu folie )
Se pot folosi si ca aperitiv
Pret : 12.5 RON /6 PORTII .

POFTA BUNA !!!!



daniela durama

June 25th, 2010 at 8:18 am

Multumesc mult, Mada, ca din multimea de activitati zilnice carora un om obisnuit nu le-ar face fata (dar ma rog, tu ca extraterestru, poti ) ti-ai facut timp sa lasi oamenii sa saliveze (mi-a placut faza cu “sare, piper – fara mila). O s-o incerc si eu (poate o adaptez pt. Antonio care refuza mai nou orice mancare). Pup tare tare. Deci e oficial, am colaborator pe partea de retete. uraaaaaaaaaaaaa. love



mada mama mariei

June 25th, 2010 at 9:32 pm

My pleasure honey …. , ma bucur ca iti place cum suna , sper sa nu uiti sa intri si sa atasezi o poza si sa ne spui daca iti plac . Cat despre colaborare …. hai fie , o sa imi rup 20 min din totalul meu de 36 /ore pe zi , si o sa intru saptamanl sa iti scriu retete de paste si nu numai .

Pup , tine +antonio+emilutz ..



Vera

June 26th, 2010 at 11:07 pm

Felicitarile mele Dana, jurnalul tau a reusit sa-mi capteze atentia, citesc zilnic, cu mare interes, comentariile postate aici.
La fiecare topic deschis de tine aici am avut intentia de a posta si eu un mesaj, dar…nu am fost suficient de inspirata, dar ma gandesc serios sa fac asta.
Pana atunci…pupici!!!



Daniela

June 27th, 2010 at 9:02 pm

Cu riscul de a ma repeta, ma onoreaza f mult ca cea mai fidela cititoare imi si scrie doua vorbe din cand in cand; stiu ca si tu, ca si Mada, esti foarte ocupata (nu esti in tara si cred ca ai un program infernal)…. Ma bucur enorm insa ca JURNAL DE GIULESTI “prinde” si ca voi, cele care il cititi, lasati un feedback pozitiv, asta inseamna ca nu ma ostenesc in zadar. Eu cred ca tu ai putea sa aduci o nota cosmopolita jurnalului si sa scrii din cand in cand despre locurile/oamenii pe care ii intalnesti in Italia. Daca simti nevoia, putem deschide o sectiune noua de genul “omul sfinteste locul” sau “oameni pe care i-am intalnit, locuri care mi-au ramas in suflet”. Cred ca oricine are ceva de povestit la acest capitol, nu? Te imbratisez si iti doresc numai bine! Tinem aproape!!!



Vera

June 29th, 2010 at 6:01 pm

Multumesc Dana!!! Asta e primul lucru care mi-a venit in mine sa-l scriu. Este o poveste absolut impresionanta, ceea ce ai relatat tu aici nu este numai o poveste foarte frumoasa acum, este o lectie de viata pentru noi cele care citim aceste randuri, care am trecut prin situatii mai mult sau mai putin similare cu a ta. A fost un act de mare curaj cand ai luat o asemena decizie, a fost un act de mare curaj cand te-ai decis sa scrii pentru noi toate aceste randuri.
Pentru mine, ceea ce ti s-a intamplat tie, este inca o dovada ca cineva acolo sus ne iubeste si are grija de noi!
La multi ani Emi!!!
Cand vei putea sa citesti si tu aceasta poveste, povestea ta, sper din inima sa sa simti ce simt si eu acum, ca mama ta este o eroina!!!



Vera

June 29th, 2010 at 6:07 pm

Si inca ceva…nu pot sa scap de gandul ca ne-am departat asa, ca pentru mine aceste lucruri au fost in negura totala…da, inca un lucru la care ma gandesc dupa ce am citit povestea ta, uitam intr-adevar lucrurile cu adevarat importante, cu adevarat frumoase din viata noastra in favoarea lucrurilor marunte, daca le pot spune asa, cu care ne confruntam zi de zi pentru a putea supravietui in aceasta societate a caror victime am devenit cu totii.



Daniela

June 29th, 2010 at 6:27 pm

M-am decis sa scriu despre un lucru atat de intim si drag mie, pentru ca simt nevoia, zilele astea, cand se apropie ziua lui de nastere, de a spune tuturor celor care citesc JURNAL DE GIULESTI despre marea bucurie si multumire ce le am (cum ai spus si tu) ca ” cineva acolo sus ne iubeste si are grija de noi!”
Nu am pretentia ca as putea fi un exemplu, m-as bucura insa sa aud ca am dat o speranta si un strop de curaj cuiva aflat in aceeasi situatie. Multumim mult pentru urari!!!



raluk

June 29th, 2010 at 10:24 pm

doamne in sfarsit am reusit sa scriu si eu un comentariu!se pare k ai reusit sa imi captezi atentia cu jurnalul tau!mie mi se pare ok si am incercat si una din retetele tale.



Daniela

June 29th, 2010 at 10:26 pm

Ma bucur mult, ma Raluk! Ce reteta ai incercat? spune-ne cum ti-a iesit. Sunt curioasa. Pupici



raluk

June 30th, 2010 at 12:00 am

povestea lu emi este una impresionanta, si nici decum una frumoasa.eu sant total de acord cu tine k domnul tea ajutat sa treci peste toate si te va ajuata si de acum ininte.sa sti k nu demult eram o fire mai distrata ,dar de cand cu problemele lui alex m- schimbat total , si pot spune k nu era o problema de sanatate asa de grava, si totusi eram speriata. eu de fiecare data kand aveam cate-o problema ma rugam la domnul si el ma ajuata mereu, si asa mi-am dat seama k el exista si trebui sa ma rog tot timpul si nu numai la nevoie. acum am icredere in el si in ziua cand m-am dus sa iau rezultaul m-am rugat tot timpul :si in masina si la spital in timp ce asteptam si ii ziceam si lu sotul meu sa se roage k el ne va ajuta si o sa fie bn , si cand a iesit dr pe usa nea zis ce faceti?zambiti k e de bine , am reusit sa omoram microbul si acum e bn .si cu o zi in urma ne zicea k la raze a iesit foarte urat si k nu stie ce sa mai faca cu copilul asta sa fie bn.si de tine ce sa zc k esti si tu o fire puternica , in afara de faptul k domnul te ajuta .



raluk

June 30th, 2010 at 12:05 am

in legatura cu reteta :am pregatit ardei umpluti, si ink o reteta de a mea: chiftelute de dovlecei si dovlecei umpluti cu orez si ce se mai adauga , dar la foc .mai discutam .



Daniela

June 30th, 2010 at 11:06 am

Bravo, Raluca! Ramai tare in credinta ta ca nu gresesti! Cand mai gatesti ceva, poate ne lasi o reteta completa si…. racoritoare, de vara … asa… Pupic



raluk

June 30th, 2010 at 12:46 pm

pai dupa cum ti-am zs am pregatit chiftelute de dovlecei, si cred k e o reteta cunocuta de gospodine. se prepara in felul urmator:se rad dovleceii si cartofii dupa care se scurg de zeama si se adauga un ou , condimente dupa gust (sare,piper,:(delikat cine folosestesi usturoi pref)branza data tot prin raz, o lingura de faina si marar tocat fin. knd se pun in uleiul incins , aluatul trebui luat cu o lingura si modelat usor. nu e mare lucru ,si l-am pacalit si pe alexutzu sa pape , spunandui k sant gogosele . in fine eu stiu multe retete dar mai pregatesc si cu carnita k nu toata familia e de acord cu mine,tre sai impac pe toti. pup dana !



REMUS DOBRE

July 11th, 2010 at 7:13 pm

ma bucur pentru dumneavostra doama daniele si pentru cei mici ca aveti acest sait super frumos vati gandit foarte bine sa faceti ceva frumos pentru mamici care au copii tinetio tot asa succes

Niciun comentariu:

Bloguri, Bloggeri si Cititori