miercuri, 2 mai 2012

Asa-ti trebuie cand vrei mai mult, mai bine, mai curat, mai sigur...!



Am subscris si eu (de parca as fi avut incotro), ca orice parinte al carui copil a ajuns la varsta inscrierii in clasa I, la prostia si haosul numite noua Lege a Educatiei Nationale.

Am poposit, asadar, pe culoarele scolilor de prin zona, in incercarea de a ma imprieteni cu decorul, de a trage cu urechea, de a ma pune la curent cu practica (pentru ca stiam eu cata distanta e intre teorie si ce se intampla pe teren).

Recunosc, nu eram din prima zi atat de hotarata ca imi voi inscrie copilul la scoala x. Am vrut sa vad intai, sa culeg impresii, sa cunosc oamenii locurilor. In acest sens, am vazut cateva scoli din cartier, dar niciuna nu mi-a atras atentia in mod deosebit. Intr-un loc am gasit o directoare depasita de situatie si de ineditul metodei, in altul m-au "alungat" dotarea precara si mizeria de pe jos si din curte, etc etc.

M-am lasat dusa de vant si de idealul meu de parinte grijuliu in incinta Scolii nr 170 "Geo Bogza", zona Turda-Parcul "Regina Maria". In sfarsit, imi place. Frumos, liniste, organizare, copiii nu se zbenguiau pe holuri ca tapii, cadrele didactice nu te ocoleau ca pe obiecte, cabinetul medical de la intrare - populat cu asistent si ce mai trebuie, curatenia - curatenie. Ok, pai asa stand lucrurile, sa inscriu copilul, imi place.

Am asteptat etapa a 2-a, l-am inscris, insa ce mi-am pus in gand acasa nu s-a potrivit cu ce aveam sa intampin la targ. Am fost respinsi din lipsa de... indeplinire a criteriilor generale si cele ale scolii (copil cu handicap, slava Domnului, nu avem. Caz monoparental, nu. Frate/sora care sa fi invatat la aceeasi scoala, pai...nu). Se pune intrebarea, cum zicea tata, saracu', atunci de ce ne mai amagiti ca ar fi posibil sa... visam cu ochii deschisi? Sa ne fi spus din capul locului: dom'le, inscrieti copiii in scoala de circumscriptie punct.

O fi dorit el ministerul sa aiba controlul asupra lucurilor astea, dar mai rau le-a pierdut firul. Atatia si-au facut mutatia, atatia au mituit pe unde au putut pentru un pont ceva, ca s-a ajuns, dupa cum spun parintii, la si mai mari spagi, la si mai mari inselatorii si misculatii tipic romanesti.

Am ajuns in etapa a 4-a, suntem chemati la Liceul I.L.Caragiale toti bucurestenii ai caror copiii au fost respinsi in etapa a 2-a. Iata ce bucurii ne-au asteptat si aici :

Bataie de joc la inscrierea in cls I si pregatitoare, etapa a 4-a


Mergem mai departe, nu ne oprim aici, dar nu e pacat, suntem si noi oameni, nu vite?!

Niciun comentariu:

Bloguri, Bloggeri si Cititori