miercuri, 11 iulie 2012

Acolo este tara mea



De vanzare. Tapi rasa Saanen, varsta 1 an si 3 luni, pedigree. Detalii 0761.76.44.00 -Constantin Georgian

Cu adevarat, vesnicia s-a nascut la sat. Ori de cate ori am ocazia, amintesc in treacat despre frumusetea anilor copilariei mele. Cat de racoroase si vesele erau diminetile cand plecam dupa mama la camp sau cand mergeam impreuna in padure, dupa ciuperci!

Mirosul fanului, zdruncinatul carutei, roua de pe firul de porumb pe care, din greseala, il taiam cu sapa si il ingropam apoi in rand cu ceilalti ca sa nu observe mama... Apa rece savurata la umbra, in timpul pauzei de la pranz, murele, dulceata nucilor crude pe care le serveam ca supliment, mugetul vacilor si behaitul caprelor... Tin mine, aveam vreo 10 ani, eram la culesul cepei. Toata lumea din sat era pe camp. Unii venisera cu intreaga cireada de vite din dotare. Tocmai ma indreptam cu sacul spre a-l deserta in gramada de ceapa. Absorbita de munca si de soare, nu l-am zarit pe Maria-sa berbecul. Imediat cum rastorn sacul, el s-a repezit sa ma ia in coarne. Am tipat asa de tare incat s-a oprit toata lumea din activitate sa strige la saracul berbec. Mama a venit cu o unealta mai-mai sa-l loveasca. Dar el s-a potolit repede, si-a dat seama ca nu sunt de nasul lui.

S-a schimbat mult viata la sat. Lumea nu mai munceste la camp, nu se mai aud tractoarele primavara, apoi seceratorile, fosnetul fara sfarsit al frunzelor ce imbraca stiuletii de porumb. Nu am mai auzit ecourile ascutite ale glasurilor de copii la scaldat. Nu am mai vazut turme de capre pe malurile Boangai, cum ii spun cei batrani unui spatiu denivelat care desparte satul nostru de satul vecin.

Unde au disparut toate acestea? au fost vreodata reale sau am trait intr-o alta dimensiune primii 14 ani din viata mea?

------------------------------------------------------------------------------------------

Imaginile pe care le vedeti mai jos sunt surprinse la 15 minute distanta de zona mea natala, in Judetul Prahova (Comuna Habud). Ele par sa contrazica pararea conform careia nu se mai face agricultura de calitate in Romania. Azi sustinem ca nu mai sunt crescatori de animale domestice iubitori si gospodari ce nu ostenesc muncind.   

Noi am cunoscut o familie care cu mic, cu mare, din zori si pana-n seara exista doar pentru a se ingriji de animale, doar pentru a le procura hrana, doar pentru  a le metine sanatoase si fericite pe capritele de rasa din ograda lor. Desi detin si porci, vaci, cai, pasari, caini - ingrijitul caprelor ramane principala si indragita lor activitate.  

Dupa cum vedeti, iedutii au crescut, au devenit tapi gata de a perpetua aceasta rasa pura de capre, pe cat de frumoasa, pe atat de valoroasa. Si daca ar fi sa luam in calcul doar beneficiile laptelui de capra, atat de apreciat in intreaga lume, ar fi de ajuns; insa acestea vin intotdeauna la pachet cu branzica grasa, untul precum si cu bucuria ce ti-o ofera doar avandu-le in preajma.
 

 

De vanzare. Tapi rasa Saanen, varsta 1 an si 3 luni, pedigree. Detalii 0761.76.44.00 -Constantin Georgian


De vanzare. Tapi rasa Saanen, varsta 1 an si 3 luni, pedigree. Detalii 0761.76.44.00 -Constantin Georgian


De vanzare. Tapi rasa Saanen, varsta 1 an si 3 luni, pedigree. Detalii 0761.76.44.00 -Constantin Georgian
 vezi si filmulet aici

Niciun comentariu:

Bloguri, Bloggeri si Cititori